Prečo byť značkou v realitách
Rozhovor so spíkrami realitného kongresu 2018
Byť bežným maklérom už nestačí! Klienti sa stávajú čoraz viac náročnejší a obracajú sa na tých realitných sprostredkovateľov, ktorí nielen zo svojej realitnej kancelárie, ale aj svojho mena vytvorili osobnú značku. Návod, ako na to, sa dozviete už na nastávajúcom realitnom kongrese 2018 od dvoch zahraničných odborníkov na budovanie brandu. Tomáš Lukavec je brandmanager úspešných značiek a autor bestsellerov a Martin Tesárek zas úspešný realitný maklér a investor. Obaja pochádzajú z Českej republiky. Pre Realitnú úniu SR načrtli tému, o ktorej budú už 16. mája na Realitnom kongrese 2018 hovoriť.
Prečo je budovanie značky v podnikaní, nielen v realitnom sektore, tak veľmi dôležité?
Tomáš Lukavec: Z mojej skúsenosti brandmanagera hlavne preto, že podnikatelia sa často snažia, robia rôzne kroky, budujú svoju cestu k zákazníkovi a stále sa im nejako nedarí. Rozmýšľajú o tom sprava, zľava, čas beží, ľudia nenakupujú ako majú a firma krachuje. Zabúda sa totiž na jeden dôležitý bod – budovanie značky. Ak chcete, aby bola firma úspešná, musíte byť na trhu značkou. Ľudia často nevedia, čo to vlastne znamená. Preto v tomto smere robím už niekoľko rokov osvetu a pomáham mojim klientom, podnikateľom a firmám stať sa značkou, ktorá priťahuje správnych ľudí, príležitosť a peniaze.
Martin Tesárek: Doba, keď klienti vyhľadávali realitných maklérov podľa veľkosti a známosti realitnej kancelárie, je dávno preč. Dnešný klient je vzdelaný. Vie, že kvalitného makléra, ktorý mu pomôže a poradí, nájde nielen vo veľkých kanceláriách, ale aj v menších, ktoré boli založené nedávno. Rovnako si ale uvedomuje, že na neho kdekoľvek striehne aj nesolídny maklér. Ak sa klient rozhodne pri predaji svojej nehnuteľnosti spolupracovať s realitnou kanceláriou, začne hľadať konkrétneho realitného makléra. Začne sa pýtať kamarátov a kolegov v práci a od každého čaká doporučenie na konkrétnu osobu, nie na realitnú kanceláriu. Ak sa odporúčania od známych nedočká, začne hľadať na internete. V obidvoch prípadoch záleží na sile vašej osobnej značky, či ľudia odporučia vás alebo vašu konkurenciu. Rovnako aj to, či klient nájde na internete vás, a nie niekoho iného. Dobre vybudovaná osobná značka zarába maklérom peniaze. Osobnú značku nebudujeme pre vlastné uspokojenie, osobnú značku budujeme pre peniaze.
Mať úspešnú realitnú značku by chcel v dnešnej dobe každý. Väčšinou však nevieme ako na to, zdá sa nám to, vzhľadom na konkurenciu, až príliš náročné. Čo sa účastníci na kongrese od vás naučia?
Tomáš Lukavec: Predovšetkým to, ako uchopiť kroky, ktoré majú momentálne k dispozícii, spojiť ich dokopy a vytvoriť z nich cestu k zákazníkovi. Teda tak, že ich ľudia budú vyhľadávať, prejavovať o nich záujem a budú im stúpať príjmy. Tiež sa dozvedia to, ako sa presadiť na trhu, byť jedinečný a skutočne vyniknúť. Natrvalo. A hlavne to, ako podchytiť marketing cez sociálne siete a moderné internetové prostriedky.
Martin Tesárek: Tak ako nie je jednoduché naučiť sa zarábať viac než 5 000 eur, rovnako nie je jednoduché zo svojho mena vybudovať realitnú značku, ak neviete, ako na to. 16. mája dám účastníkom konkrétny návod. Na svojom príklade im ukážem, akou cestou sa musia vydať, aby všetko do seba zapadlo a aby čas venovaný do budovania značky bol odmenený aj financiami. Upozorním ich na najčastejšie prešľapy, ktorých sa väčšina realitných maklérov dopustí. Väčšina z nich inklinuje k Facebooku. Založí si stránku, zdieľa ju medzi priateľmi a občas tam niečo uverejní a čaká, koľko lajkov získa. Po roku zistí, že to nefunguje a na Facebook zanevrie. Budovanie svojej osobnej realitnej značky len na Facebooku vo väčšine prípadov nefunguje a veľakrát je aj nebezpečné. 16. mája prezradím, prečo.
Aké prvé tri kroky musí realiťák urobiť, aby začal budovať úspešnú značku?
Tomáš Lukavec: V prvom rade prísť na realitný kongres 2018, kde mu prezradím 5 tajomstiev realitného guru alebo ako predávať v modernom svete. V druhom rade si musí určiť „kto som a čo robím“ – aj keď si môže myslieť, že v tom má jasno, je to základný bod, ktorý pomáha nastaviť i s pomocou svojej metodiky, profil budovania značky. Odhalíme silné a slabé stránky, potreby a hlavne sa zameriam na ciele, ktoré chce klient v optimálnom čase dosiahnuť. Po tretie: Určiť si cieľovú skupinu. Kto je váš cieľový zákazník? Ako vyzerá? Kde býva? Ako premýšľa a hlavne čo potrebuje. To je ďalší bod, ktorý s klientmi preberám, aby sa zamerali na svoju personu a aby upravili podľa toho aj svoju komunikáciu s ňou. A dovolím si doplniť aj štvrtý bod: urobiť si prieskum konkurencie. Je to ďalší dôležitý krok. Pretože potrebujeme vedieť, ako sa správa a ako pristupuje k našej cieľovej skupine. Tak zistí, kde je medzera, ktorú môže vyplniť. Je to napríklad zlá starostlivosť o klienta? Nejaké pracovné postupy? A na tom postaviť svoju stratégiu. Bez analýzy trhu a konkurencie neodporúčam ani začínať.
Martin Tesárek: V prvom rade musíte byť dôveryhodný. Môžete byť najlepší predajca na svete, môžete pracovať za najnižšiu províziu na trhu, môžete byť skvelý marketér, ktorý natáča tie najlepšie video prehliadky na Slovensku, môžete byť realitný maklér s desaťročnou praxou, ale ak vo vás klient nemá dôveru, nič nepredáte – ani rožok, nie to ešte vašu realitnú službu. Všetko to stojí a padá na dôvere.